sâmbătă, iunie 13, 2009

Despre anonimi, frustrati si invidiosi

Despre media din Bistrita am scris, din cate imi aduc aminte, o singura data, la inaugurarea postului Realitatea Tv Bistrita, o opinie care a starnit poate prea multe reactii. Imi dadeam cu parerea despre cum va fi viitorul post local si nu credeam prea mult in profesionalismul cu care se laudau. Nu credeam ca va aduce ceva nou, care sa schimbe fata televiziunilor prafuite din Bistrita. Si, dupa doar patru luni, parerea mi-a fost confirmata. Insa nu asta conteaza asa de mult, pentru ca si acolo lucreaza oameni, majoritatea fosti colegi de-ai mei pe la alte televiziuni, oameni care isi fac treaba, cauta si scriu stiri, mai bine sau mai rau, dupa cum se pricepe fiecare, oameni pe care ii respect, unii dintre ei fiindu-mi prieteni.


Faptul ca a plecat Cristiana Sabau e, zic eu, un minus pentru televiziune, pentru ca are unele calitati pe care nimeni nu i le poate contesta. Faptul ca scrie de putina vreme, pe blogul personal, posturi in care critica sau ironizeaza Realitatea Tv Bistrita a starnit din nou reactii. Pe mine majoritatea ma amuza, motiv pentru care, pe cateva dintre ele le-am comentat, in gluma.


Reactiile m-au surprins insa intr-un mod neplacut, reprosandu-mi-se de catre colegii de la Realitatea ca nu e frumos ce fac. Poate e, poate nu e, dar astea sunt parerile mele, pe care mi le-am exprimat si mi le-am asumat, cu semnatura. De aici insa pana la comentariile vehemente la adresa Cristianei, pe acelasi post de pe blog, e cale lunga. O cale la fel de lunga cat de la dreptul la opinie la taranisme ieftine. Trei "anonimi", care nu e greu de ghicit de unde vin, tinand cont ca respectivii stiu foarte bine ce face Cristiana la conferintele de presa, o caracterizeaza de parca ar cunoaste-o de-o viata. Comentarii care-mi aduc aminte de ce gandeam cand am fost facut si eu "frustrat", "anost" si mai stiu eu cum, de catre un anonim ofticat ca scriam critici la adresa Realitatii.


Persoanelor care nu au depasit si probabil nu vor depasi niciodata stadiul de "anonimi" (repet cuvantul pentru a-l accentua), pentru simplul fapt ca au pareri dar n-au tupeul sa si le asume, le e usor sa scrie ce vor si in ce termeni vor, pentru ca apoi, cand te intalnesti cu ei pe strada, sa-ti zambeasca frumos. Voi, cei care puneti astfel de comentarii, ascundeti-va in continuare in spatele monitorului, pentru ca asa veti ramane, niste necunoscuti fara personalitate, niste ip-uri care posteaza pe bloguri.

2 comentarii:

Interzis spunea...

Gusti, am sters comentariile din considerentul ca, cei care vor sa injure, o pot face la mamele lor acasa. In ce priveste anonimii, ei asta sunt. Nu am nevoie sa ma aperi fiindca ma stiu apara singura. Iar lasii nu/mi starnesc decat mila, niste neputinciosi. Nu stiu daca e bine sau rau daca te-ai bagat in mocirla asa-zisei mele dispute cu ei. Nu am nicio disputa, m-am saturat doar sa raspund la intrebarea "de ce am plecat" in mod particular. Raspund, pe blog, sa citeasca toti curiosii. Si le mai spun si care e parerea mea despre Realitatea TV BIstrita in forma ei actuala: o televiziune dupa chipul si asemanarea lor. Cand eram acolo, ora gresita a unui meci a starnit isteria managementului. Sa-si contemple acum prostia in 3D. M-am saturat ca unii sa fie eroi pe un brand pentru care nu au facut absolut nimic. Nu-s tinator dxe microfoane, sunt jurnalist! Cristiana

Gusti spunea...

nu m-am bagat in nicio mocirla...aparam doar conceptul pentru ca mi se pare cea mai mare forma de lasitate sa folosesti asemenea injurii fara sa te semnezi, mai ales cand e vorba de cineva pe care il cunosti...daca vrei sa zici ce crezi despre o persoana, cred ca e bine sa ti-o asumi...