vineri, octombrie 30, 2009

De ce stau românii la coadă?

V-aţi gândit vreodată că, deşi am scăpat de comunişti, unele lucruri au rămas la fel. De exemplu, cultul statului la cozi. Românii îşi doreau, înainte de 89, să nu mai stea la cozi, să nu mai fie nevoiţi să se trezească cu noaptea-n cap pentru a sta la coadă la pâine, lapte, etc...Ei bine, în 2009, românii stau la cozi pentru multe altele, părerea mea.


Cele mai tari mi se par cozile de la second-hand-uri. Adică e ceva să te trezeşti de dimineaţă şi să fii în faţa secondului cu „Am primit marfă”, în rând, pentru ca apoi să tăbărăşti pe umeraşe. Apoi, mai sunt cozile la BCR, la credite. Acolo, de fiecare dată îmi venea să ma iau de cap când vedeam câtă lume e. Culmea, parcă fix atunci când mergeam eu, se trezeau toţi să-şi plătească creditul luat cu buletinul. Ciudat mi se părea însă că în imensa clădire a BCR-ului, era un singur ghişeu de plăţi. Bineînţeles, niciodată n-am avut răbdare să stau la coadă.


Alte cozi unde aşteaptă românii: la intrarea pe stadion, la bancomatul de la CEC-ul de pe Strada Ursului – când se dau pensiile, la moaştele sfinţilor (acolo se calcă în picioare şi leşină), la cardurile de călătorie a pensionarilor (şi aici leşină şi se înghesuie, deşi sunt carduri pentru toată lumea)...De ce stau românii la coadă? Habar n-am...şi pe unii n-o să-i înţeleg niciodată.

2 comentarii:

Hordy spunea...

Pentru că omul umblă să iasă în câştig. La noi la magazin dacă luăm orice produs care a fost până atunci în magazin şi nu îl vedea nimeni şi costa de exemplu 10 milioane, îl facem 12 milioane şi punem pe el OFERTĂ lumea se va bate de la el. E o chestie psihologică, omul vrea să umble în câştig. Nu iei un frigider care e 10 milioane şi e mare bun dar nu are nici un pic de reducere, iei unu mai mic mai puţin bun care costă 12 milioane dar pe el scrie că .. cândva costa 14 milioane. Deşi acel cândva putea fi cu ani în urmă.
Dacă e coadă înseamnă că lumea a observat o super ofertă. Dacă lumea cumpără super oferta eu de ce să nu o cumpăr ? E simplu.

Gusti spunea...

dar culmea e ca nu stau la frigidere si la lucruri de cateva milioane ci stau la haine second-hand si la pensiile pe care si le pot scoate si peste o ora, ca tot acolo sunt...